søndag 16. august 2015

Tomater på impuls



I år er første året i min hage- og verandahagekarriere at jeg ikke har sådd mine egne tomater. Jeg syntes rett og slett ikke at jeg får nok igjen for alt arbeidet det er å drive dem frem fra frø, knipe dem og få dem modne før sesongen er over. Å gi dem så mye vann som de krever i løpet av sommeren har også vært vanskelig når vi er på ferie (med i år ville kanskje ikke akkurat det vært et argument). Altså - ingen tomater i hagen i år.

Tidligere i dag tok jeg meg en tur på hagesenteret for å fylle på krukkene mine med litt blomstrende planter og bytte ut de som har gjort jobben sin denne sesongen. Da sto plutselig verdens søteste minitomatplante foran meg med knallrøde fristelser på alle grenene. Usprøytet kjøkkenplante som lover opp mot 100 små tomater? Den måtte bli med hjem. Vel i hus med impulskjøpet fant jeg ingen krukke som passet, så da fikk den bo i en kakeboks rett ved kjøkkenbordet. Her skal vi nok klare å få gitt den nok vann.

Da ble det altså tomater på meg og oss i år også - og de smaker godt!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!