fredag 3. april 2015

Fremdrift ved pallekarmene

Nå mangler bare jorden 


Påskens pallekarmprosjekt begynner å bli ferdig. Ved hjelp av litt inspirasjons-googling på pallekarmer kom jeg på den plassbesparende ideen å sette de to høye karmene helt inntil hverandre. Da fikk jeg plass til krukkene ved siden av slik jeg ønsket.  De nederste karmene begynte å bli råtne og er byttet ut. De øverste lever nok fire-fem år til. Den gamle jorden har blitt brukt til å planere deler av hagen ut mot skogen, samt til å fylle pottene som venter på georginer og andre fininger. Jeg bestemte meg for bark som bunndekker og er fornøyd med resultatet. Nå mangler bare ny jord i karmene - tilhengeren står klar i garasjen.

Minstemors hage har fått plass i den enkle karmen inntil stikkelsbærbusken, ved siden av ripsbuskene helt nederst i hagen. Hun har hjulpet til hele veien og gleder seg kjempemye til å få sine helt egne blomster å stelle. Hvis dere ser godt etter på det øverste bildet kan dere se at hun allerede har begynt å pynte området "sitt".


Ivrig hagehjelper

Skjellsand og gammel duk fikk bli under den nye duken - for å gjøre det minst mulig fristende for snegler og ugress. 

Ny duk på vei. 

Testing - testing. Hvordan skal kassene stå. 

Vi glemmer ikke dyr og fugler selv om vi arbeider hardt. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!