fredag 4. juli 2014

Blomstrende sukkulenter

Blomstrende takløk. 


Jeg har flere ganger tidligere vist dere bilder av mine flyttbare steinbed med sukkulenter og andre steinbedsplanter. De er en av mine definitive favoritter i hagen, og de klarer seg så godt som helt selv. Tidligere i vår fikk jeg en stor leirskål i gave av en venninne, og denne fylte jeg med takløk. På rekordtid har de vokst seg store, de blomstrer og sprer seg sånn at jeg snart har nok til enda flere krukker og steder i hagen med disse stilige plantene.


Takløk som snart vokser seg ut av potten. 


Knopper. 


Slik så fatet ut for bare noen få uker siden. 

3 kommentarer:

  1. Ja så dekorativt! Jeg har forsøkt med på det samme i år, og synes det ble bra:) Skal forsøke å overvintre pottene i drivhuset når den tid kommer.

    SvarSlett
  2. Hvordan overvintre pottenw dersom man ikke har drivhus?

    SvarSlett
    Svar
    1. Dersom krukken tåler frost lar jeg den bare stå ute under tak - borte fra snø (for da kan de råtne) - gjerne under presenningen sammen med hagemøblene. Noen år har jeg satt dem i garasjen, andre år får de stå i uteboden. De klarer seg som regel, og er det deler som dør er det bare å supplere på våren.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!