søndag 29. juni 2014

Siste nytt fra viltkameraet

Viltkamera har stått på samme sted uten å bli sjekket i over en måned. Nå begynner skogen vår å bli så gjengrodd at det er vanskelig å se særlig de små dyrene. I tillegg er det så mange mennesker som ferdes i skogen i sopp- og bærsesongen at jeg tror kameraet skal få hvile seg en måned eller to.


Grevlingen stikker innom sitt gamle bosted. 

Det er alltid spennende å sjekke minnekortet på kameraet. Selv om vi fikk mange fine filmer og bilder av grevlingen i fjor, og etterhvert ble ganske bortskjemt er den fortsatt en av mine absolutt favoritter. Nå er dessverre hiet fraflyttet, men jeg håper den kanskje fikser hullet i taket og flytter inn igjen neste år. Når jeg ser på de siste bildene fra kameraet gjetter jeg på at det er elgen som har jaget grevlingen vekk med å tråkke gjennom taket. 

En rådyrbukk 

Reven lukter at det har ligget mat her. 

Her står det et dyr rett oppå der taket til grevlingfamilien var litt tynt i fjor, og jeg fikk ungene til å holde seg unna når vi var innom og rekognoserte. Jeg tror det er en elg, men er ikke helt sikker. Hva tror du? 

Tett på. Elg eller rådyr?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!