fredag 28. mars 2014

Krokus i kveldssol



I ettermiddag var det rett ut i hagen etter jobb. Femten grader og blomstring flere steder. Utemøblene fikk komme frem fra presenningen sin og jeg ser at jeg må ut og kjøpe frø til erteblomster og mer jord til krukker og den ene pallekarmen.

Jeg synes å huske at jeg plantet lilla krokus under hekken for to år siden. I fjor så vi ingenting til dem, men det er en viss sjanse for at rådyrene fant dem først og spiste dem opp. I år er det mange krokus, både ved hekken og i tulipanbedet. Jeg vet å overraske meg selv.

 For å sikre meg mot rådyr har jeg strødd blodmel på grensa mot skogen, i bedene og rundt om i hagen. På denne tiden av året er de ikke velkomne i hagen. Hvordan jeg ellers holder rådyrene unna har jeg skrevet om i dette innlegget.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!