tirsdag 17. desember 2013

Juleverksted

Perlehjerter - til å henge opp i vinduet eller bruke som gavelapper

Da jeg var liten ble spisebordet i stua alltid fylt med julestæsj i desember. Der kunne jeg når som helst sette meg ned og pakke inn en gave, skrive et kort eller lage en presang. Vi kalte det "julebord" og innerst inne er det fortsatt det som for meg er julebord - og ikke sånne som er dekket med mat og drikke. 

Nå for tiden er det også aktivitet ved spisebordet hos oss. De siste gavene skal lages og julepynten skal snart opp. Noen prosjekter har vi ikke fått tid til å begynne på, men det satser vi på å få tid til når romjulsfreden senker seg. Eller til neste år. 


Enda flere perleskåler på vei 


Bordskånere av ullkuler har blitt storebrors spesialitet. 

Levende lys. 


Minstemor maler noen av figurene vi laget av papirleire. 


En av mine favoritter for tiden. 

Litt oppklippet gavepapir, en saks og litt lim blir til juletrelenker. 

Det er alltid tid for en konkurranse. Hvem klarer å lage den lengste? 

En helt egen svibel, plantet i litt jord og med litt mose i et norgesglass. Nå gjenstår bare pynten. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!