onsdag 8. mai 2013

Har blandingshekken overlevd vinteren da?

Det ble ganske sent før jeg fikk plantet hekken i fjor, og jeg var spent på om røttene hadde fått satt seg nok til at alle buskene klarte å overvintre. Lenge så det stygt ut for solbærspireaen, og den hvitbrokete kornellen er ikke helt i slaget - men nå kan jeg slå fast at alle sju har overlevd. Her kan du lese om hva jeg så etter da jeg valgte planter til hekken i fjor.

Slik ser den ut nå; 


Nå er jeg spent på hvem som først begynner å skyte i været og hvem som trenger litt tid. Jeg er litt skuffet over at gullbusken (forsythia) ikke har blomstret i år, men den sturer kanskje litt over å bli flyttet.

Øverst fra venstre: Gullbusk (forsythia), Hvitbroket kornell, Solblærespirea, Syrin, Solbærspirea, Hvitkornell, Sibirlønn.

Sånn så den ut da den var nyplantet;

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!