tirsdag 14. mai 2013

Enda et hi

Hva man ser i skogen avhenger for mitt vedkommende tydeligvis av hva jeg ser etter. På vei fra sjekk av noen nyoppdagede fuglereir, langs en sti jeg har gått mange mange ganger før, så jeg plutselig det som ser ut som enda et hi!

Inngangen under en rot, en stor haug med bæsj ned mot venstre.

Inngangen - med mye gress og blader rett utenfor. Vårrengjøring også her?

En stor haug med bæsj - kanskje en latrine?

Flere slike hull i bakken i området rundt.

Jeg er ikke sikker på hvem som bor her - og fant bare en inngang. Noen hår klarte jeg heller ikke å finne. Latrinen, at noen har ryddet ut av hiet og hullene i bakken rundt tyder vel på grevling - men jeg håper at noen av mine mer hi-kyndige lesere kan mene noe om hva de tror.

2 kommentarer:

  1. Oi, så mye rart du finner! :-) Jeg er enig, dette ligner på en grevling-plass. Både de runde hullene og do-stedet.

    Så morro! :-D

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja våren er spennende! Lurer på om det bor en grevling fast her eller om det bare er et hytte-hi.

      Slett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!