torsdag 4. april 2013

Kongelige spor

 
 
Tidligere i vinter ble jeg overrasket over å finne spor etter elgen i skogen nær huset. Etter det har jeg sett mange spor etter skogens konge, og faktisk har jeg også fått et glimt av de to elgene som ser ut til å ha bosatt seg i den lille store skogen vår. Det er en stor og en litt mindre, og jeg antar det er en elgku og en unge.  Fotoapparatet var jeg alt for sen med å få frem, så dere får bare tro meg på mitt ord om at dette er en elgkalv og ikke en litt rar hare;


 
 
Enkelte steder i skogen er det nærmest bart nå, og der ser det ut til at elgene trives godt. Jeg gleder meg til snøen forsvinner enda mer, slik at jeg kan bevege meg rundt litt mer stille og ubemerket. Da er det lettere å få et glimt av dyrene, og ikke bare sporene etter dem;


 
 
Da vi var i dyreparken i Kristiansand fikk vi være med på mating av elgene - og jeg fikk faktisk kose mulen på en av dem. Det var en spesiell opplevelse! Så mye kos som dyrepasserne fikk jeg imidlertid ikke;
 
 
 

1 kommentar:

  1. Elg er flotte dyr! Tror jammen jeg må ta meg en tur i dyreparken snart. :-)

    SvarSlett

Takk for at du tar deg tid til å legge igjen en kommentar!